no-img
سایت همیار معلم

چگونه توانستم با استفاده از روشهاي نوین مشاركت دانش آموزان را نسبت به یادگيري علوم بالا ببرم؟


سایت همیار معلم
اطلاعیه های سایت

ads ads ads ads ads ads ads ads

ادامه مطلب

PDF
چگونه توانستم با استفاده از روشهای نوین تدریس مشارکت و فعالیت دانش آموزان را نسبت به یادگیری درس علوم بالا ببرم؟
pdf
مهر 23, 1397
412 کیلوبایت
5000 تومن
مقاله اقدام پژوهی
اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از روشهاي نوین مشاركت دانش آموزان را نسبت به یادگيري علوم بالا ببرم؟
سال تحصیلی 98-97
۵,۰۰۰ تومان

چگونه توانستم با استفاده از روشهای نوین تدریس مشارکت و فعالیت دانش آموزان را نسبت به یادگیری درس علوم بالا ببرم؟


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از روشهای نوین تدریس مشارکت و فعالیت دانش آموزان را نسبت به یادگیری درس علوم بالا ببرم؟

 

 

 

چکیده

آشکار است که دانش آموزان بدون مشارکت و فعالیت نمی توانند در جریان فرآیند یادگیری قرار بگیرند و بهره ای از آموزش نمی برند. در مدتی که از سال تحصیلی می گذشت مشاهده می کردم که دانش آموزانم در کلاس درس علوم مشارکتی از خودشان نشان نمی دهند. بنابراین به عنوان یک آموزگار تصمیم گرفتم تا شیوه هایی را در مدرسه بکار گیرم تا از طریق آن بتوانم سطح یادگیری دانش آموزان را بالا ببرم. پس از مطالعه و بررسی اسناد و مدارک موجود و گردآوری اطلاعات از معاون آموزگار ، سر گروه درسی ، همکاران و اولیای دانش آموزان بر آن شدم تا با استفاده از روش هایی نوین تدریس فراگیران را به صورت فعال در جریان فرآیند آموزش قرار دهم که با اجرای این طرح و نتایج حاصل از ارزشیابی اقدام جدید و تعیین اعتبار آن روند خوبی در مشارکت و فعالیت دانش آموزان در درس علوم مشاهده گردید…

 

 

مقدمه

امروزه یکی از تغییرات اساسی در هر کشوری ، تغییرات سریع و مشهود سازمان های آموزشی است این تغییرات مبنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، صنعتی و اقتصادی هر کشور است و در این خصوص ، بهره وری روشهای نوین تدریس به عنوان فعالیت اصلی فرآیند آموزش از توجه خاصی برخوردار است.
مطالعه ی سیر تاریخی موضوع نشان می دهد، روشهای نوین تدریس، در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، ایجاد انگیزه و رضایت خاطر، پرورش شخصیت و رشد خلاقیت آنان موثر بوده اند. وظیفه ی معلمان در فرآیند تدریس، تنها انتقال واقعیت های علمی دانش آموزان نیست، بلکه باید موقعیت و شرایط مطلوب یادگیری را فراهم کنند و چگونه اندیشیدن و چگونه آموختن را به شاگردان بیاموزند. به قول راسل، تدریس علم باید علم زندگی بدون تعیین و در عین حال بدون شک را برای فراگیرنده فراهم آورد. (پیریایی ، ۱۳۸۲، ص ۷۰ | بر این اساس در طرح جدید آموزش علم، عقیده بر آن است که هیچ کدام از روشهای قدیمی و جدید بر دیگری برتری ندارد. و ما باید به عنوان معلم، بسته به توانایی های خود، نوع درس ، کتاب، مناسب ترین روش تدریس را انتخاب کنیم. بنابر این ، هر نوع، روش تدریس، در موقعیتی خاص ممکن است بهره وری بیشتری از سایر روش ها داشته باشد و ما را بهتر به سوی هدفمان سوق دهد. پس یاد گیری همه ی روش های تدریس و اعمال هر کدام در جا و مکان مناسب خود، ضروری است….

 

 

 

 

چگونه توانستم با استفاده از روشهای نوین تدریس مشارکت و فعالیت دانش آموزان را نسبت به یادگیری درس علوم بالا ببرم؟

چگونه توانستم با استفاده از روشهای نوین تدریس مشارکت و فعالیت دانش آموزان را نسبت به یادگیری درس علوم بالا ببرم؟

 

 

فرمت فایل pdf

قیمت :    ۵۰۰۰ تومن

نکات مهم قبل خرید :

۱- نحوه دریافت به صورت دانلودی هست و شما بعد از پرداخت اینترنتی بلافاصله (اتوماتیک) فایل را می توانید دریافت کنید.
۲- در صورت مشکل با پشتیبانی سایت در تماس باشید.
۳- اعتبار ما در گرو کیفیت خدمات ، تکریم مشتری و رضایت شما است.

 

 



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads ads ads ads ads ads ads ads

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.