no-img
سایت همیار معلم

دانلود پاورپوینت مدیریت پوشه کار (چیستی و چرایی پوشه کار؟) - سایت همیار معلم


سایت همیار معلم
اطلاعیه های سایت

ads ads ads ads ads ads ads ads

ادامه مطلب

PPT
دانلود پاورپوینت مدیریت پوشه کار (چیستی و چرایی پوشه کار؟)
ppt
شهریور 4, 1397
1.21 مگابایت
2800 تومن
پاورپوینت کاربردی
پاورپوینت مدیریت پوشه کار (چیستی و چرایی پوشه کار؟)
سال تحصیلی 97-96
۲,۸۰۰ تومان

دانلود پاورپوینت مدیریت پوشه کار (چیستی و چرایی پوشه کار؟)


پاورپوینت مدیریت پوشه کار (چیستی و چرایی پوشه کار؟)

 

همه‌چیز درباره‌ی «پوشه‌ی کار» در سیستم ارزش‌یابی «توصیفی»

تعریف «پوشه‌ی کار»

نقش آموزش و پرورش، با پیشرفت روز افزون علوم و تکنولوژی و فن‌آوری، دگرگون شده است؛ به طوری که امروزه وظیفه‌ی اصلی نظام آموزشی، کشف و پرورش استعدادها و توانایی‌های دانش‌آموزان برای شرکت در فعّالیّت‌های سازنده‌ی اجتماعی است.

در این راستا، ارزشیابی به عنوان وسیله‌ای برای هدایت مستمر یادگیری دانش‌آموزان و مقاصد گوناگون همراه با فرآیند آموزش و پرورش در جهت تحقّق هدف‌های آن، به‌کار می‌رود.

از آن‌ جا که هدف‌های یادگیری بسیار متنوّع است، معلّمان، باید از روش‌ها و ابزارهای مناسب، به منظور رسیدن به اهداف ارزشیابی استفاده کنند.

«پوشه‌ی کار» به عنوان یکی از شیوه‌ها یا ابزارهای کار آمد، در ارزشیابی تحصیلی دانش‌آموزان مورد توجّه قرار گرفته است.

«پوشه‌ی کار» یکی از بهترین شیوه‌های ارزشیابی مستمر، پویا و سازنده است که به معلّم، والدین و دانش‌آموزان، از میزان پیشرفت دانش‌آموزان و چگونگی آن، اطّلاعات کافی می‌دهد، زیرا مجموعه‌ای هدف‌دار و منظّم از کار و فعّالیّت فراگیر است و فراگیران را به افراد پویا و فعّال تبدیل می‌کند که در برابر یادگیری و پیشرفت خود مسئول باشند. در یک پوشه‌ی کار، نمونه عملکردهای جداگانه در موضوعات گوناگون، موجود است و فرصت شناخت و اصلاح اشتباهات را می‌دهد.

محتوای پوشه‌ی کار باید مجموعه‌ای از نمونه‌کارها و فعّالیّت‌های مرتبط به هم، پیوسته و فرایندی دانش‌آموز را شامل شود؛ یعنی ۱) آزمون‌ها ۲) تکالیف ۳) مشاهدات ۴) تولیدات و سایر موارد که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفّقیّت دانش‌آموز در جهت تحقّق هدف‌های آموزشی و پرورشی باشد.

ضرورت استفاده از «پوشه‌ی کار»

۱- به دانش‌آموز اجازه و امکان می‌دهد تا شاهد رشد و پیشرفت خود باشد.

۲- فرصت شناخت و اصلاح اشتباهات را به دانش‌آموز می‌دهد.

۳- به دانش‌آموز فرصت می‌دهد بین آموخته‌های قبلی و جدید خود، ارتباط برقرار کند و «خود ارزشیابی» را در دانش‌آموز تقویت نماید.

۴- ابزاری برای تعامل با هم‌کلاسی‌ها، معلّمان و والدین است.

۵- دانش‌آموز از طریق ارائه‌ی پوشه‌ی کار فرصت پیدا می‌کند تا میزان توانایی‌ها و دانش خود را مستند سازد.

۶- شادی‌انگیز است، چرا که تهیّه‌ی پوشه‌ی کار، نیازمند فعّالیّت ذهنی و بدنی است. همین اقدام، زمینه‌ی شادی، نشاط و سرزنده بودن دانش‌آموزان را فراهم می‌گرداند.

۷- به معلّم امکان می‌دهد تا با مرور پوشه‌ی کار دانش‌آموز، قابلیّت‌های وی را به‌درستی شناسایی برای آموزش وی، برنامه‌ریزی نموده و با اطمینان بیش‌تر و بر اساس دلایل مستند در مورد او قضاوت کند.

۸- به والدین امکان می‌دهد تا در جریان روند آموزش فرزندشان قرار گیرند، نقاط قوّت و ضعف او را بشناسند و نقش مثبت، سازنده و فعّالی در هدایت تحصیلی او داشته باشند.

مراحل تهیّه‌ی «پوشه‌ی کار»

در کلاس‌هایی با تراکم بالا، برای جلوگیری از تعدّد پوشه‌های کار می‌توان به دو طریق اقدام کرد:

روش اوّل: پوشه‌ی کار را برای تکالیف گروهی انجام دهیم.

روش دوم: تکالیف را مسئله‌ محور کنیم تا هر گروه، مسئله‌ی موردنظر خود را از زاویه‌ی نگاه علوم مختلف، مورد بررسی قرار دهد.

دانش‌آموزان را در انتخاب مسئله و انتخاب افراد و گروه و فعّالیّت‌ها مشارکت دهیم.

با جمع‌آوری نمونه‌هایی از کارهای دانش‌آموزان به کوشش‌های آن‌ها ارج نهیم.

از والدین بخواهیم تا در جریان تهیّه‌ی پوشه‌ی کار فرزندان خود مشارکت کنند.

درباره‌ی محتویات پوشه‌ی کارها، در کلاس بحث کنیم.

به دانش‌آموزان در انتخاب کار برای درج در پوشه‌ی کار کمک کنیم.

از دانش‌آموزان بخواهیم تا دلایل خود را برای درج هر کار در پوشه‌ی کار ذکر کنند و تاریخ انجام هر قسمت را مشخّص و یادداشت کنند.

پوشه‌ی کار را با دقّت مرور و نظر خود را درباره‌ی نقاط قوّت و ضعف هر یک از کارها در کنار آن‌ها بنویسیم؛ یا به عبارت دیگر، باز خورد دهیم.

زمینه‌هایی فراهم کنیم که دانش‌آموزان، پوشه‌های کار خود را به دیگران نشان دهند.

در گفتگو با والدین، از پوشه‌ی کار دانش‌آموزان استفاده کنیم و درباره‌ی جنبه‌های کار فرزندانشان با آن‌ها مشورت کنیم.

برای نگه‌داری پوشه‌های کار دانش‌آموزان، جایی را اختصاص دهیم.

نقش معلّم در تهیّه‌ی پوشه‌ی کار

معلّم در تهیّه‌ی پوشه‌ی کار، نقش مهمّی ایفا می‌کند .این کار باعث می‌شود که معلّم از دانش‌آموز، انتظاراتی داشته باشد، از جمله این که از او می‌خواهد که به مطالب، خوب توجّه کند، باعث روابط اجتماعی سالم و درستی در تمام مراحل در کلاس، بین دانش‌آموزان برقرار گردد. در این زمینه فراهم ساختن شرایط و امکانات به گونه‌ای که بتواند تغییرات مطلوب در رفتار دانش‌آموزان را فراهم کند، الویّت دارد.

نتایج استفاده از پوشه‌ی کار

۱- بچّه‌ها را وا داشته‌ایم تا به فعّالیّت، تجسّس و تحقیق بپردازند.

۲- بچّه‌ها را تشویق کرده‌ایم تا کشف کنند و نتیجه‌ی کشفشان را خودشان ببینند.

۳- بچّه‌ها توانسته‌اند حقیقت را لمس کنند.

۴- بچّه‌ها را رها کرده‌ایم تا فکر کنند.

۵- بچّه‌ها را هدایت کرده‌ایم تا خودشان را بیازمایند.

۶- بچّه‌ها را کمک کرده‌ایم که بین حدس و گمان و واقعیّت، فرق بگذارند.

۷- بچّه‌ها را با هم مقایسه نکرده‌ایم؛ به هر کس بهای شخصی و فردی داده‌ایم.

۸- حافظه‌ی بچّه‌ها را از مطالب حفظ کردنیِ طوطی‌وار، انباشته نکرده‌ایم.

۹- از همه مهم‌تر، بچّه‌ها را به فعّالیّت گروهی رهنمون کرده‌ایم یا مواردی را که برای همکاری، هم‌فکری و زیست مسالمت‌آمیز لازم است، به تمرین بگذارند.

۱۰- به بچّه‌ها یاد داده‌ایم که بهتر ببینند، دقیق‌تر باشند و بهتر فکر کنند.

۱۱- سیر تلاش و یادگیری را ارزشیابی نموده‌ایم، نه نتایج یادگیری

۱۲- به پیشرفت در یادگیری دانش‌آموزان کمک کرده‌ایم.

۱۳- یادگیری را برای دانش‌آموزان ساده و تسهیل می‌کنیم.

 

دانلود پاورپوینت مدیریت پوشه کار (چیستی و چرایی پوشه کار؟)

دانلود پاورپوینت مدیریت پوشه کار (چیستی و چرایی پوشه کار؟)

 

فرمت فایل pdf

قیمت :    ۲۸۰۰ تومن

نکات مهم قبل خرید :

۱- نحوه دریافت به صورت دانلودی هست و شما بعد از پرداخت اینترنتی بلافاصله (اتوماتیک) فایل را می توانید دریافت کنید.
۲- در صورت مشکل با پشتیبانی سایت در تماس باشید.
۳- اعتبار ما در گرو کیفیت خدمات ، تکریم مشتری و رضایت شما است.

۴- فایل دانلودی بصورت ورد و قابل ویرایش و آماده چاپ می باشد

 

 



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads ads ads ads ads ads ads ads

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.