no-img
سایت همیار معلم

دانلود مقاله مزایا و محاسن کلاس‌های چند پایه | سایت همیار معلم


سایت همیار معلم
اطلاعیه های سایت

ads ads ads ads ads ads ads ads

ادامه مطلب

DOC
دانلود مقاله مزایا و محاسن کلاس‌های چند پایه
doc
آبان 30, 1397
252 کیلوبایت
3200 تومن
مقالات فرهنگیان
مقاله مزایا و محاسن کلاس‌های چند پایه
سال تحصیلی 98-97
۳,۲۰۰ تومان

دانلود مقاله مزایا و محاسن کلاس‌های چند پایه


دانلود مقاله مزایا و محاسن کلاس‌های چند پایه

 

 

 

 

مقدمه

آمار نشان می‌دهد که نظام آموزش و پروش ایران حدود یک میلیون دانش آموز در کلاس‌های درس پایه به تحصیل می‌پردازند. دانش آموزان کلاس‌های درس چند پایه را دانش آموزان روستایی یا دانش آموزان حومه شهرهای کوچک و دور افتاده تشکیل می‌دهند. آموزگاران کلاس‌های درس چند پایه نیز بیشتر از مناطق روستایی برخاسته‌اند. که عمدتاً دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند و کمترین آموزش‌ها را دیده‌اند و از آموزش‌های پایهٔ معلمی بی بهره‌اند.

دلیل اصلی تشکیل کلاس‌های چند پایه به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان دریک پایهٔ تحصیلی است. معمولاً حد نصاب تعداد دانش آموزان برای رسمیت یافتن کلاس‌های درس را در هر پایه نظام آموزشی تعیین و ابلاغ می‌کند. با روند رو به افزایش مهاجرت از روستاها به شهرها زمینهٔ تشکیل کلاس‌های چند پایه فراهم می‌آید.

دیدگاه‌های مختلفی نسبت به کلاس‌های درس چند پایه وجود دارد:

برخی این کلاس‌ها را جزو معضلات نظام آموزشی می‌دانند که باید از میان برداشته شود و بعضی یگ وجود این کلاس‌ها را به مثابه فرصتی برای یک عمل آموزش و پرورش بهینه به شمار می‌آورند. تحقیقات نشان می‌دهد که میان دانش آموزان کلاس‌های درس چند پایه و دانش آموزان کلاس‌های درس تک پایه از حیث توانایی شناختی تفاوت معنا داری وجود ندارد.

افزون بر این دانش آموزان کلاس‌های درس چند پایه نسبت به دانش آموزان کلاس‌های تک پایه از نظر رشد اجتماعی، سازگری محیطی، بیان عواطف، روحیه همکاری، بهداشت روانی، پختگی رفتاری و ….. به دانش آموزان کلاس‌های تک پایه برتری نشان می‌دهند. نتایج پژوهش‌های زیادی برتری و لزوم کلاس‌های درس چند پایه را مورد تأیید قرار داده‌اند.

تدریس در کلاس‌های درس چند پایه و دانش آموزی در این کلاس‌ها، تجارب فراوانی را به بار می‌آورد. تجارب بر آمده از کلاس‌های درس چند پایه برای معلمان، افزیش توانایی حرفه‌ای و وابستگی به دانش آموزان است که به گفتهٔ یکی از معلمان کلاس چند پایه: معلم کلاس چند پایه، سر پرست خانواده پر فرزندی است که باید برای همهٔ آنان به صورت متفاوت برنامه ریزی کند و به نسبت مساوی محبت خود را به هر کدام از بچه‌ها نشان دهد. و بر این باور است که کلاس درس چند پایه «کلاس زندگی» است.

دلایل تشکیل کلاس‌های چند پایه:

پایین بودن تعداد دانش آموزان در مناطق روستایی و کمبود معلم دو مشکل اساسی است که باعث دور ماندن کودکان این مناطق از درس و مدرسه می‌شود. در بیشتر موارد، نتایج اسف انگیز نیز به دنبال دارد؛ زیرا تعدادی…

 

 

 

دانلود مقاله مزایا و محاسن کلاس‌های چند پایه

دانلود مقاله مزایا و محاسن کلاس‌های چند پایه

 

 

نکات مهم قبل خرید :

قیمت : ۳۲۰۰ تومن

۱- نحوه دریافت به صورت دانلودی هست و شما بعد از پرداخت اینترنتی بلافاصله (اتوماتیک) فایل را می توانید دریافت کنید.
۲- در صورت مشکل با پشتیبانی سایت در تماس باشید.
۳- اعتبار ما در گرو کیفیت خدمات ، تکریم مشتری و رضایت شما است.
۴- فایل دانلودی قابل ویرایش و آماده چاپ می باشد.

 

 



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads ads ads ads ads ads ads ads

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید