no-img
سایت همیار معلم

دانلود مقاله نقش معلم در آموزش دانش آموزان دیر آموز - همیار معلم


سایت همیار معلم
اطلاعیه های سایت

ads ads ads ads ads ads ads ads

ادامه مطلب

DOC
دانلود مقاله نقش معلم در آموزش دانش آموزان دیر آموز
doc
شهریور 23, 1397
40 کیلوبایت
2900 تومن
مقالات فرهنگیان
مقاله نقش معلم در آموزش دانش آموزان دیر آموز
سال تحصیلی 97-96
۲,۹۰۰ تومان

دانلود مقاله نقش معلم در آموزش دانش آموزان دیر آموز


مقاله نقش معلم در آموزش دانش آموزان دیر آموز

 

 

 

 

چکیده

انسان تقریبا همه چیز را یاد می گیرد  ولی این کار با توجه به تفاوت های فردی صورت می گیرد.در جامعه ی کنونی ما  این واقعیت تلخ وجود دارد  که چه بسا بی سوادان  سالمند امروز  که کودکان بی عیب و نقص سالیان پیش بود ه اند.و تنها به دلیل یک اختلال جزئی و یا دیر آموزی از  مدرسه بیرون رانده شده اند.یا از آن فرار کرد ه اند و از ادامه تحصیل منصرف  گشته اند.دانش آموزان دیر آموز جزء عقب ماندگان ذهنی طبقه بندی نمی شوند.هوشبهر آن ها بین ۷۱تا ۸۴ است. این افراد کمی کند ذهن و دیر انتقالند و از عهده ی فهم و ادراک وبیان مفاهیم عالی پیچیده برنمی آیند. تمرکز کافی ورغبت به کارهای فکری و ابتکاری ندارند. قادر به طرح نقشه،برنامه ریزی برای خود و دیگران نیستند ولی ممکن است با تمرین وممارست در کارهای عملی و حرفه ای موفق شوند و بتوانند سازگاری شغلی واجتماعی داشته باشند.اکثر این افراد در خانواده و جامعه کوچک به طور تقریبا عادی زندگی میکنند وجز درمواردی که انتقاد،استدلال و بیان لازم است تفاوت محسوسی با دیگران نشان نمی دهند.این افراد اگر دچار آشفتگیهای عاطفی نشوند اکثرا مطیع،فرمانبر، آرام وسازگارند و در کنار همسری عاقل و مطلع یا همکارانی دلسوز و شکیبا می توانند خود و اطرافیان را از آرامش بهره مند سازند.اشتغالات فنی و حرفه ای و ورزشی در پرورش و رشد شخصیت این افراد موثر است و این افرا علاقه ی بیشتری به آن ها نشان می دهند.این افراد احتیاجی به مدارس اختصاصی ندارند و می توانند با افراد عادی در مدارس عادی تحصیل کنند اگر چه پیشرفت آن ها به کندی انجام می گیرد.

واژگان کلیدی:  دانش آموز  دیر آموز ،مدرسه عادی،آموزش دانش آموزان دیر آموز

مقدمه:

 

 

 

 

 

با توجه به میزان شیوع این گروه از دانش آموزان، حدود یک و نیم تا دو میلیون دانش آموز دیر آموز در مدارس عادی در حال تحصیل می باشند.اما متاسفانه اطلاعات کمی در این زمینه در اختیار معلمان عادی مخصوصا معلمان ابتدایی قرار دارد و اکثر معلمان درباره ویژگیهای عاطفی ،تواناییها و ضعف های  تحصیلی این دانش آموزان اطلاعی ندارند  وهر کس با توجه به نظر خود ، نه ویژگیهای این دانش آموزان با آنها رفتار می کند ودر بعضی مواقع دانش آموز فقط حضور فیزیکی در کلاس دارد و نه تنها آموزشی را که لازم دارد  در کلاس می  بیند، بلکه اعتماد به نفس دانش آموز نیز از بین می رود. لذا در این مقاله سعی شده است به طور خلاصه اطلاعاتی در زمینه تواناییها ، ضعف ها ونحوه آموزش به این دانش آموزان داده شود.امید است مورد توجه معلمین دلسوز این دانش آموزان قرار گیرد.

تعریف کودکان دیر آموز:

کودکانی را دیرآموز میخوانیم که از نظر هوشی در محدوده هوشبهر بین۷۱ تا۸۴ قرار گرفته اند یعنی یک تا دو انحراف استاندارد پایینتر از میانگین سنی خودشان قرار گرفته اند و دارای عملکرد طبیعی ضعیف هستند.

این کودکان تنها در حیطه مهارتهای تحصیلی دارای عملکردی محدودتر و ضعیفتر نسبت به همسالان خود هستند و در سایر رفتارهای انطباقی و سازشی فاقد هرگونه نقص قابل ملاحظه ای می باشند و مثل همسالان خود دارای تفاوتهای فردی در حیطه های مختلف رفتاری اند.

میزان شیوع:

براساس استاندارد جهانی ۶/۱۳از کودکان در گروه دیر آموزان قرار داشته یا به عبارتی با داشتن بهره هوشی ۷۱ تا۸۴ در آزمون وکسلر۲-۱ انحراف معیار پائین تر از میانگین در منحنی توزیع طبیعی هوش می باشند.

شناسایی این دانش آموزان:

یافته های پژوهشی وتجارب عملی در ارزیابی و شناسایی دانش آموزان  دیرآموزنشان می دهد این دانش آموزان در دو طیف عمده قرار دارند :

۱- دانش آموزانی که به علت محدودیت های محیطی (خانوادگی،فرهنگی،اجتماعی) دچارمحدودیتهای شناختی گردیده که این محدودیت درنتایج آزمون هوش با رز و درنهایت به عنوان دانش آموزان دیرآموزتشخیص داده می شوند این گروه از دانش آموزان با قرار گرفتن درمحیط مطلوب آموزشی وجبران محدودیت های اولیه می توانند درارزیابیهای بعدی به احتمال زیاد در طبقه  متوسط قراربگیرند

۲-دانش آموزانی که علیرغم داشتن امکانات  محیطی مطلوب واحیاناً استفاده از امکاناتی چون مهد کودک و طی دوره آمادگی، دیرآموز تشخیص داده می شوند.عملکرد تحصیلی کودک با نتیجه آزمون هوشی همخوانی خواهد داشت.

 براین اساس و جهت جلوگیری از برچسب خوردن غلط در فرآیند سنجش و ارزیابی ذهنی این دانش آموزان ارزیابی مجدد مد نظردست اندر کاران  می باشد . به این صورت که دانش آموزانی که در پایه اول ابتدایی به عنوان دانش آموزان دبر آموز شناسایی شده اند در طول سال تحصیلی و با توجه به پیشرفت تحصیلی وسازگاری رفتاری مورد بررسی قرارگرفته ودانش آموزانی که در جریان تحصیل توانمندیهای آنان نمایان گردیده است از جرگه دانش آموز ان دیر آموز خارج می‌شوند و آنان….

 

 

دانلود مقاله نقش معلم در آموزش دانش آموزان دیر آموز

دانلود مقاله نقش معلم در آموزش دانش آموزان دیر آموز

 

 

فرمت فایل word

قیمت :    ۲۹۰۰  تومن

نکات مهم قبل خرید :

۱- نحوه دریافت به صورت دانلودی هست و شما بعد از پرداخت اینترنتی بلافاصله (اتوماتیک) فایل را می توانید دریافت کنید.
۲- در صورت مشکل با پشتیبانی سایت در تماس باشید.
۳- اعتبار ما در گرو کیفیت خدمات ، تکریم مشتری و رضایت شما است.

۴- فایل دانلودی بصورت ورد و قابل ویرایش و آماده چاپ می باشد

 



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads ads ads ads ads ads ads ads

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.