no-img
سایت همیار معلم

اقدام پژوهی چگونه توانستم ميزان علاقه ي دانش آموزان كلاس پنجم را در درس رياضي افزايش دهم؟


سایت همیار معلم
اطلاعیه های سایت

ads ads ads ads ads ads ads ads

ادامه مطلب

PDF
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه ی دانش آموزان کلاس پنجم را در درس ریاضی افزایش دهم؟
pdf
مهر 23, 1397
604 کیلوبایت
5000 تومن
مقاله اقدام پژوهی
اقدام پژوهی چگونه توانستم ميزان علاقه ي دانش آموزان كلاس پنجم را در درس رياضي افزايش دهم؟
سال تحصیلی 98-97
۵,۰۰۰ تومان

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه ی دانش آموزان کلاس پنجم را در درس ریاضی افزایش دهم؟


اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه ی دانش آموزان کلاس پنجم را در درس ریاضی افزایش دهم؟

 

 

 

چکیده

اقدام پژوهی حاضر در سال تحصیلی ۱۹-۱۹در پایه پنجم ابتدایی مدرسه شهید محلّاتی واقع در روستای بران سفلی شهرستان پارس آباد بخش اصلاندوز و با فراوانی ۶نفر دانش آموز انجام شده است.
مسأله ی مورد نظر، بیعلاقهگی، بیتوجهی و غیرفعال بودن اغلب دانشآموزان یادشده درانجام فعالیتهای درس ریاضی و رضایت بخش نبودن نتایج آزمون های عملکردی آنان بوده و هدف از انجام این اقدام پژوهی، افزایش میزان علاقهمندی دانشآموزان پایه پنجم دبستان یاد شده به درس ریاضی و انجام فعالیتهای آن دردرس مورد نظر بوده است. بر این اساس، پژوهشگر با استفاده از روشهای علمی به منظور کسب دادههای لازم، از منابع گوناگون تحقیق مانند: همکاران و مدیر، سرگروه آموزشی درس ریاضی، دانشآموزان و والدین آنها، کتابها و ارزیابی نتایج آزمونهای برگزار شده، به تجزیه و تحلیل آنها جهت شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد مسأله و یافتن راهحلهای پیشنهادی پرداخت. سپس به انتخاب چندین راهکار عملی از میان راه حلهای پیشنهادی مبادرت ورزید. آن گاه پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش، به اجرای راهحلهای انتخابی اقدام نمود که اساس آنها ملموس کردن شیوه ی یادگیری درس ریاضی و کاربرد آنها در زندگی روزمره برای دانش آموزان بود. پس از اجرای راهحلها، پژوهشگر موفق گردید تا فراوانی دانشآموزان علاقهمند به یادگیری مفاهیم ریاضی را از ۹نفر در اوایل سال تحصیلی به ۶نفر درپایان سال تحصیلی برساند.در پایان این نتیجه به دست آمد که، استفاده از روشهای متنوع تدریس، متناسب با هدف هر درس، ارائه فعالیتهای عملکردی به دانشآموزان با توجه به تفاوتهای فردی، نیازها و علایق آنان و تشویقهای مناسب،، پرورش دقت و توجه فراگیران، در قالب بازی های هدفدار، در افزایش میزان علاقهمندی آنان به درس ریاضی و انجام فعالیتهای عملکردی آن، بسیار مؤثر بوده است….

 

 

مقدمه

مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی میباشد. به طوری که ریچارد کورانت، در این زمینه میگوید: «ریاضیات یکی از عالی ترین تراوشهای اندیشه ی آدمی است که منعکس کنندهی ارادهی انسان و نشان دهندهی سیر عقل و برهان و همچنین بیان کنندهی میزان علاقه ی بشر به کمال و زیبایی است.» نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدفهای آموزشی در زمینهی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود(بک ، ، ۹۷۳۹ص.)۰۹ با توجه به مطالب یاد شده، آشکار میگردد که نقش و جایگاه درس ریاضی در زندگی انسان به چه میزان دارای اهمیت است. اما سؤال مهمی که مطرح میباشد آن است که، چرا عدهی کمی از دانش آموزان به درس ریاضی علاقهمند می باشند؟ چرا نتایج ارزشیابی درس ریاضی اغلب فراگیران رضایت بخش نمی باشد؟ چرا بعضی از دانشآموزان در زنگ ریاضی دچار اضطراب و نگرانی
میشوند؟ به راستی دلیل این ناکامیها چیست و عوامل آن کدامند؟ بر این اساس، عنوان اقدام پژوهی
حاضر این است: « چگونه می توانم علاقه دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی را به درس ریاضی افزایش دهم ؟ » و هدف اصلی آن، ایجاد انگیزه و افزایش علاقه در دانشآموزان یاد شده نسبت به درس ریاضی و پیشرفت فراگیران در آزمون های عملکردی درس مورد نظر و کاربرد آن در زندگی روزمره شان می باشد…

 

 

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه ی دانش آموزان کلاس پنجم را در درس ریاضی افزایش دهم؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه ی دانش آموزان کلاس پنجم را در درس ریاضی افزایش دهم؟

 

 

فرمت فایل pdf

قیمت :    ۵۰۰۰ تومن

نکات مهم قبل خرید :

۱- نحوه دریافت به صورت دانلودی هست و شما بعد از پرداخت اینترنتی بلافاصله (اتوماتیک) فایل را می توانید دریافت کنید.
۲- در صورت مشکل با پشتیبانی سایت در تماس باشید.
۳- اعتبار ما در گرو کیفیت خدمات ، تکریم مشتری و رضایت شما است.



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads ads ads ads ads ads ads ads

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.