no-img
سایت همیار معلم

دانلود مقاله کاربردی: جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزیابی


سایت همیار معلم
اطلاعیه های سایت

ads ads ads ads ads ads ads ads

ادامه مطلب

DOC
دانلود مقاله کاربردی: جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزیابی
doc
مرداد 14, 1397
72 کیلو بایت
3500 تومن
مقاله کاربردی
جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزیابی
سال تحصیلی 97-96
۳,۵۰۰ تومان

دانلود مقاله کاربردی: جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزیابی


مقاله کاربردی: جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزیابی

 

مقدمه

فعالیتهای نوشتاری، از پایه اول ابتدائی آغاز می شود و تا پایان پایه های ابتدائی ادامه دارد. فراموشی یا عدم رعایت ویژگیهای نوشتن از جانب دانش آموزان در هر مرحله از آموزش اختلال نوشتاری را بوجود می آورد (منظور از اختلال نوشتاری همان اشکالهای نوشتاری است). بنابراین شرایطی باید فراهم کرد تا دانش آموزان نوشتن درست را یاد بگیرند و همچنین کنترل و نظارت به موقع عمل آید تا ارتباط بین مراحل آموزشی زبان آموزی قطع نشود و انتقال اطلاعات به طور درست و صحیح صورت پذیرد؛ زیرا اغلب اشکالات نوشتاری دانش آموزان به خاطر توجه نداشتن آنها به ویژگیهای خواندن و نوشتن ایجاد می شود.

کلیدواژه ها : مشکلات خوانداری، نوشتاری، دو زبانگی، املاء کلاس پایه سوم

قسمتی از مقاله:

تعریف

گوش دادن مقدمه سخن گفتن و سخن گفتن مقدمه خواندن و نیز خواندن مقدمه نوشتن است. گوش دادن، سخن گفتن و خواندن مهارتهای شفاهی زبان هستند. مهارتهای خواندن و گوش دادن را « درون داد » یا مهارتهای « دریافتی » و مهارتهای سخن گفتن و نوشتن را « برون داد » یا مهارتهای « بیانی » می گویند. برکسی پوشیده نیست که بروز هرگونه اشکال و یا اختلال در خواندن و یا نوشتاری در زبان آموزی (حتی در گفتار) موجب عقب ماندگی و مشکلاتی در درک مفاهیم دیگر و حوزه های یادگیری از قبیل علوم تجربی، ریاضی، علوم اجتماعی و … می شود. کودک در محدوده سنی دبستان، برداشت ها و تجربه های اساسی کسب می کند و مفاهیم ضروری را برای گسترش مفاهیم تماهی شاخه های دانش بنیان می دهد. او در سطح سنی مربوط به خود، آنچه را برای معلومات آینده اش اساس کار خواهد بود از طریق مطالعه و افزایش مهارتهای خوانداری و نوشتاری کسب خواهد کرد[۱] (ویوامدیستون ۱۹۶۶).

خوب نوشتن نوعی توانایی است که معلمان نقش مهمی در ایجاد توانایی کودکان را دارند (زندی- بهمن ۱۳۷۹). نوشتن و خواندن وسیله ای برای پی بردن به افکار و گفتار و نوشتن وسیله ای است برای آگاه ساختن دیگران از مقاصد و افکار خود. بنابراین تمام تلاشهایی که در زمینه زبان آموزی در دبستان انجام می گیرد، باید در جهت پرورش ارکان چهارگانه یعنی شنیدن، گفتن، خواندن و نوشتن باشد. بیش ترین علت بروز ناتوانی های نوشتاری دانش آموزان به دلیل توجه نکردن و هدایت نشدن به موقع در آموزش خوانداری و درک مطلب است که در نهایت موجب بروز مشکل بخش نوشتاری در زبان آموزی می شود….

 

مقاله کاربردی: جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزیابی

مقاله کاربردی: جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزیابی

 

فرمت فایل word

قیمت :  ۳۵۰۰تومان

نکات مهم قبل خرید :

۱- نحوه دریافت به صورت دانلودی هست و شما بعد از پرداخت اینترنتی بلافاصله (اتوماتیک) فایل را می توانید دریافت کنید.
۲- در صورت مشکل با پشتیبانی سایت در تماس باشید.
۳- اعتبار ما در گرو کیفیت خدمات ، تکریم مشتری و رضایت شما است.

۴- فایل دانلودی بصورت ورد و قابل ویرایش و آماده چاپ می باشد

 



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads ads ads ads ads ads ads ads

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید