دانلود مقاله چگونگی اثر بخشی عملکرد معلمان در فرایند تدریس
مقاله چگونگی اثر بخشی عملکرد معلمان در فرایند تدریس
اثر بخشی عملکرد معلمان در فرایند تدریس:
آشنایی با روشها و فنون تدریس و به کار گیری آنها موجب می شود که هدفهای تعلیم و تربیت با سهولت بیشتر،کارآیی هرچه تمامتر و در مدت زمان کوتاه تر تحقق یابد.ارائه تدریس اصولی و نوین یکی از موارد اثربخشی عملکرد معلمان می باشد.
روش تدریس: راه منظم ،با قاعده و منطقی برای ارائه درس می باشد.
فنون تدریس: بکار گیری مهارتهای اساسی با مجموعه ی تمهیدات و وسایلی است که به منظور ارائه روش و تسهیل در روند یادگیری به کار می رود.
تقسیم بندی روشهای تدریس:روشهای تدریس به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند :دسته ی اول روشهایی که در گذشته بسیار دور به کار می رفته و به روشهای تاریخی معروفند .مانند روش سقراطی و روش نظام مکتبی ایران و دسته ی دوم روش های نوین تدریس.
۱-روش سقراطی : به وسیله ی سوال و جواب و مجادله پی گیری می شد (در این روش معلم صحبت نمی کند بلکه سوال می کند و شاگردان سخن می گویند )اما سوال ها به گونه ای تنظیم و مطرح می شوند که شاگردان را از جهل خویش نسبت به موضوع آگاه می گردانند و اندیشه ی او را برای دست یابی به حقیقت ژرفا می بخشد.
۲-روش نظام مکتبی ایران:در این روش نظام آموزشی ((مکتبی)) نیز جنبه ی تاریخی و سنتی دارد و از آزادی سنی ، آزادی شروع و آزادی فردی برخوردار است بدین معنی که مکتب به کودکان گروه سنی ۶ تا ۱۰ سال تعلق داشته و زمان ورود به مکتب آزادانه تعیین می گردیده و آزادی مدت تحصیل وجود داشته یعنی کودک در هر مدتی که می توانست درس را بیاموزد و دوره ی مکتب را تمام کند منتهی هرچه زودتر بهتر و افتخار آمیز تر.و آزادی فردی بدین معنی بود که هر شاگردی می توانست برحسب زمانی که شروع کرده است و استعدادی که در فراگیری دارد ، آهنگ پیشرفت درسی خود را تنظیم کند. هر فرد درعین حال که در جمع است خود نیز استقلال دارد….
فرمت فایل word
قیمت : ۲۰۰۰ تومن
نکات مهم قبل خرید :
۱- نحوه دریافت به صورت دانلودی هست و شما بعد از پرداخت اینترنتی بلافاصله (اتوماتیک) فایل را می توانید دریافت کنید.
۲- در صورت مشکل با پشتیبانی سایت در تماس باشید.
۳- اعتبار ما در گرو کیفیت خدمات ، تکریم مشتری و رضایت شما است.
۴- فایل دانلودی بصورت ورد و قابل ویرایش و آماده چاپ می باشد
دیدگاه ها