no-img
سایت همیار معلم

دانلود مقاله مسائل آموزشی و تربیتی کلاسهای چند پایه | سایت همیار معلم


سایت همیار معلم
اطلاعیه های سایت

ads ads ads ads ads ads ads ads

ادامه مطلب

DOC
دانلود مقاله مسائل آموزشی و تربیتی کلاسهای چند پایه
doc
آبان 30, 1397
92 کیلوبایت
3400 تومن
مقالات فرهنگیان
دانلود مقاله مسائل آموزشی و تربیتی کلاسهای چند پایه
سال تحصیلی 98-97
۳,۴۰۰ تومان

دانلود مقاله مسائل آموزشی و تربیتی کلاسهای چند پایه


مقاله مسائل آموزشی و تربیتی کلاسهای چند پایه

 

 

 

 

 

 

مقدمه

دوره ابتدایی پایه و اساس و زمینه ساز دوره های تحصیلی بالاتر است . میزان و کیفیت آموزشی در این دوره تا حد زیادی در دوره های بعد موثر است . با عنایت به بند ۹ از اصل قانون اساسی که رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه آموزشی برای همه را خواستار بود وظیفه دولت وقت می داند . کلاسهای چند پایه به طور عمده در مدرسه های روستایی و عشایری تشکیل می شوند . دلیل اصلی تشکیل چنین کلاسهای هم ، به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان یک پایه تحصیلی است . آیا با قرار دادن کلاسی ( ۲ تا ۳ و ۵ پایه ) در اختیار یک معلم و بر عهده گذاشتن حتی وظیفه مدیریت نیز و با تغییر روز افزون محتوی کتابهای درسی و مقایسه قراردادن آن با کلاسهای تک پایه ی شهری نوعی تبعیض ناروا و بی عدالتی در حق فراگیران مناطق محروم نبوده است .

وجود چند هزار کلاس چند پایه در کشور ضرورت توجه به معلمان و دانش آموزان این کلاسها ، تلاش در جهت اصلاح نگاه غلطی است که نسبت به این کلاســـها وجود دارد و حتی برخــی از دست اندرکاران آموزش و پرورش ، کلاس های چند پایه را مشکلی برای نظام آموزش و پرورش می دانند و توجه کمتری در زمینه تشکیل کلاسهای آموزش ضمن خدمت کلاس چند پایه شده است .

در حال حاضر در مقطع ابتدایی حدود ۹۵ درصد پوشش تحصیلی وجود دارد .با اجرای طرح جذب دانش آموزان تارک تحصیل و بازمانده تا حدودی این میزان افزایش یافته است . از این تعداد ۸/۴۹ درصد از این کلاسهای درس مقطع ابتدایی در شهرها و ۲/۵۰ درصد از کلاسهای درس در روستاها دایر شده اند که از این تعداد ۹/۳۱ درصد از کلاسهای درس چند پایه هستند . در کل از مجموع ۲۹۹۱۸۷ کلاس درس مقطع ابتدایی ، ۱۵۰۲۵۶ کلاس درس در روستاهای کشور دایر هستند البته کلاس های چند پایه فقط در روستاها دایر نیستند چرا که آمار این کلاس ها حتی در پایتخت نیز قابل توجه است به طوریکه در شهر تهران بیش از ۳۵ کلاس چند پایه و در شهرستان های استان تهران ۳۷۵ کلاس چند پایه وجود دارد. در سال تحصیلی ۸۵ ـ ۸۴ در شهرستان بانه حدود ۲۷۹ کلاس چنـــد پایه در سطح چهار بخش ( ننور ، نمه شیر ، آلوت و مرکزی ) وجود دارد .

اما برای رسیدن به رفع موانع و مشکلات آموزشی و تربیتی کلاس های چند پایه منابع علمی زیادی وجود ندارد . کتابها و مطالب موجود بیشتر ، ارائه نظرات و پیشنهاداتی است که به صورت پراکنده و مجموعه ای که تلفیقی از دانش و تجاربی است که معلمان کلاس های چند پایه بیان گردیده است .

 

 

دانلود مقاله مسائل آموزشی و تربیتی کلاسهای چند پایه

دانلود مقاله مسائل آموزشی و تربیتی کلاسهای چند پایه

 

 

 

نکات مهم قبل خرید :

قیمت : ۳۴۰۰ تومن

۱- نحوه دریافت به صورت دانلودی هست و شما بعد از پرداخت اینترنتی بلافاصله (اتوماتیک) فایل را می توانید دریافت کنید.
۲- در صورت مشکل با پشتیبانی سایت در تماس باشید.
۳- اعتبار ما در گرو کیفیت خدمات ، تکریم مشتری و رضایت شما است.
۴- فایل دانلودی قابل ویرایش و آماده چاپ می باشد.

 

 

 



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads ads ads ads ads ads ads ads

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید