دانلود مقاله روش ها و الگوهای نوین تدریس در کلاس های چند پایه
دانلود مقاله روش ها و الگوهای نوین تدریس در کلاس های چند پایه
چکیده
در این مقاله رشد همه جانبهی شاگردان توسط تدریس با الگوی ترکیبی برای یادگیری در کلاسهای چندپایه مورد نظر است ، به طوری که شاگردان با دریافت آموزش در کلاسی که معلم از این الگو استفاده می کند علاوه بر افزایش یادگیری می تواند دربارهی مراحل رشد اجتماعی ، شناختی اخلاقی انفرادی و رفتاری خود آگاهی یابند . هدف معرفی یک الگوی ترکیبی برگرفته از الگوهای تدریس پیش سازماندهنده ، استقرائی ، دریافت مفهوم ، کاوشگری ، بدیعه پردازی ، یاران در یادگیری ، انفرادی و سیستم رفتاری برای تدریس در کلاسهای چندپایه است . نکتهی قابل توجه این است که در این الگو از آموزش مستقیم و غیرمستقیم بطور هماهنگ استفاده می شود و می توان تمام اوقات کلاس را مصروف وظایف مرتبط با تعلیم و تربیت کرد و بر بهرهوری در کلاس درس افزود و معضل کمبود وقت را که تدریس به شیوهی مستقیم ایجاد می کند به جوی شوقبرانگیز که شاگردان را به طی مراحل یادگیری می کشاند تبدیل کرد . تدریس خوب مبتنی بر الگوها و روشهای مناسب باعث برطرف شدن بخش عظیمی از مشکلات کلاسهای چندپایه خواهد شد . و این کلاسها را برای معلم و دانش آموزان لذت بخش می سازد .
در استفاده از الگوی ترکیبی جهت تدریس در کلاس های چند پایه مواردی از قبیل :
تعداد شاگردان ، تعداد پایه ها ، فقیر و غنی بودن شاگردان و زمینه ی اقتصادی ، فرهنگی و تربیتی مختلف آنان موجب افزایش یادگیری و کاهش پراکندگی پیشرفت تحصیلی شاگردان می شود . از این الگو می توان برای تدریس تمام سطوح و پایه های تحصیلی و نیز همه ی دروس استفاده کرد .
مقدمه :
هماهنگی با تغییرات دنیای در حال تغییر و دگرگونی ، یکی از نگرانی های انسان روزگار ماست . در سراسر دنیا اندیشمندان ، سیاستمداران ، برنامهریزان آموزشی و پدران و مادران تلاش می کنند شیوههایی بیابند که بتوان با استفاده از آنها کودکان امروز را برای زیستن در دنیای غیر قابل پیشبینی فردا آماده کرد . تاکنون مطالب بسیاری در مورد هدف تعلیم و تربیت نوشته شده است شاید بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت معتقد باشند که تربیت ، فراگیران را به سطوحی از رشد می رساند که خود به تنهایی قادر نیستند به آن سطوح برسند .
مایهی بسی تأسف است که مدارس امروز برای دستیابی به فنآوریهایی که به کار یافتن اطلاعات می آیند ، در فشار قرار گرفتهاند واین امر به بهای غفلت آنها از چهار ستون آموزش یعنی «آموختن چگونه دانستن ، آموختن چگونه رفتار کردن ، آموختن چگونه با دیگران زیستن و آموختن چگونه بودن» تمام شدهاست .
تعلیم و تربیت فقط فراهم آوردن اطلاعات نیست بلکه پرورش کامل شخصیت انسان و سیر و سفر به دنیای درون به قصد ایجاد شناخت و پرورش ارزشهاست . در چنین دیدگاهی بیگمان معلمان در کانون فرایند….
نکات مهم قبل خرید :
قیمت : ۳۶۰۰ تومن
۱- نحوه دریافت به صورت دانلودی هست و شما بعد از پرداخت اینترنتی بلافاصله (اتوماتیک) فایل را می توانید دریافت کنید.
۲- در صورت مشکل با پشتیبانی سایت در تماس باشید.
۳- اعتبار ما در گرو کیفیت خدمات ، تکریم مشتری و رضایت شما است.
۴- فایل دانلودی قابل ویرایش و آماده چاپ می باشد.
دیدگاه ها