no-img
سایت همیار معلم

دانلود مقاله روشهای نوین تدریس در مدارس | سایت همیار معلم


سایت همیار معلم
اطلاعیه های سایت

ads ads ads ads ads ads ads ads

ادامه مطلب

DOC
دانلود مقاله روشهای نوین تدریس در مدارس
doc
آبان 30, 1397
108 کیلوبایت
4000 تومن
مقالات فرهنگیان
دانلود مقاله روشهای نوین تدریس در مدارس
سال تحصیلی 98-97
۴,۰۰۰ تومان

دانلود مقاله روشهای نوین تدریس در مدارس


دانلود مقاله روشهای نوین تدریس در مدارس

 

 

 

مقدمه

تسلط معلم برروش ها و فنون آموزشی یکی از ملاک های شایستگی معلمان به حساب می آید . در واقع بسیاری از صاحب نظران این ملاک را بر دیگر ملاک های شایستگی معلمان ترجیح می دهند . پیروان این ملاک معلم را مانند فرد صاحب فن دیگری می دانند که هر چه بر فوت و فن کارش مسلط باشد در کارش موفق تر خواهد بود ، ( ملکی ، ۱۳۸۵ ص ۹۷ ) روش عبارت است از سازماندهی فرآیند یاددهی – یادگیری و روش تدریس عبارت است از تعامل یا رفتارمتقابل معلم و شاگرد بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد ( شعبانی ، ۱۳۸۴ )

در یک تدریس موفق و اثر بخش علاوه بر شخصیت و مقام و منزلت معنوی و اعتبار معلم در نزد شاگردان شناخت انواع روش های تدریس و توانایی بکار گیری آنها در کلاس درس از اهمیت قابل توجهی برخوردار است . چرا که اگر روش های تدریس به کار گرفته شده نا مناسب باشد و با محتوای مورد همخوانی نداشته باشد و یا اینکه معلمان به روش های تدریس مورد استفاده تسلط نداشته باشند ، در این صورت معلوم نخواهد بود که بر سر اهداف آموزشی که همه تلاش ها و امکانات درخدمت تحقق آنها هستند در مدارس و کلاس های درس چه خواهد آمد تدریس می تواند زیبا باشد ، دلچسب و برانگیزاننده باشد ، امید بخش باشد ، اثر بخش باشد ، پویا باشد وقتی که معلمان در بکارگیری روش های تدریس مهارت داشته باشند .

تسلط بر روش های تدریس از آنجا در امر آموزش اهمیت دارد که گروهی از صاحب نظران و علمای تربیت ، تسلط به روش های تدریس را مهمتر از دانش و اطلاعات علمی معلم ارزیابی می نمایند . به طور کلی تجربه نشان داده است معلمانی که به روش های تدریس مسلط بوده اند از دیگر همکاران خود که تنها به اطلاعات علمی تکیه داشته اند موفق تر بوده اند . ( یغما ، ۱۳۷۴ ، ص ۹ )

در این نوشتار سعی شده است که با تعدادی از روش های کاربردی در تدریس پرداخته شود و بیشتر تاکید بر روش های مشارکتی و روش های فعال تدریس می باشد .

انواع روش های تدریس

محتوایی که در قالب دروس کتب درسی گنجانده شده اند معمولاً در برگیرنده محتوای مهارتی ، نگرشی و دانشی است . بنابراین برای هر محتوایی که مورد نظر می باشد به ناچار روش یاروش های خاصی باید انتخاب گردد .

هر چند که معلمان تا حدودی در انتخاب روش آزادی عمل دارند ولی این انتخاب تا حدودی تحت تاثیر عواملی چون نوع محتوا ، شرایط و منابع و . . . می باشند ‌‌‌[ آقا زاده – احدیان ] از این رو آشنایی با انواع روش های تدریس و ویژگی ها و زمینه های کاربرد آنها برای هر معلم الزامی است .

 

روش های تدریس معروف   

۱-  روش تدریس سخنرانی          ۲ –  روش تدریس مباحثه ای    ۳ –  روش تدریس تکرار و تمرین

۴ –  روش تدریس مطالعه مستقل ( انفرادی ) ۵ –  روش تدریس پژوهش گروهی ۶ –  روش تدریس آزمایشگاهی

۷ –  روش تدریس مکاشفه ای ۸- روش تدریس وانمود سازی ۹ – روش تدریس انجام دهید ، نگاه کنید ، یاد بگیرید

۱۰ –  روش تدریس آموزش برنامه ای ۱۱ –  روش تدریس یاد سیاری  ۱۲ –  روش تدریس بدیعه پردازی

۱۳ –  روش تدریس مبتنی بر پیش سازمان دهنده ها  ۱۴ –  روش تدریس نظریه ناشناخت گرایی

۱۵ –  روش تدریس فراشناخت   ۱۶ –  روش تدریس ایفای نقش ۱۷  –  روش تدریس یادگیری کنترل خود

۱۸ –  روش تدریس تسلط یاب  ۱۹  –  روش تدریس نمایش دان   ۲۰ –  روش تدریس کنفرانس

 

 

 

دانلود مقاله روشهای نوین تدریس در مدارس

دانلود مقاله روشهای نوین تدریس در مدارس

 

 

نکات مهم قبل خرید :

قیمت : ۴۰۰۰ تومن

۱- نحوه دریافت به صورت دانلودی هست و شما بعد از پرداخت اینترنتی بلافاصله (اتوماتیک) فایل را می توانید دریافت کنید.
۲- در صورت مشکل با پشتیبانی سایت در تماس باشید.
۳- اعتبار ما در گرو کیفیت خدمات ، تکریم مشتری و رضایت شما است.
۴- فایل دانلودی قابل ویرایش و آماده چاپ می باشد.

 

 



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads ads ads ads ads ads ads ads

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید