دانلود مقاله روانشناسی – بیش فعالی در کودکان ویژه مشکلات یادگیری
مقاله روانشناسی بیش فعالی در کودکان ویژه مشکلات یادگیری
اختلا ل های ویژه یادگیری به معناى اختلال در یک یا چند فرﺁیند روان شناختى اساسی است که در فهم یا کاربرد زبان (نوشتارى یا ﮔفتارى) دست اندر کارند و ممکن است به صورت نارسایی درگوش دادن، فکرکردن، خواندن، صحبت کردن، نوشتن، هجى کردن و یا انجام محاسبات ریاضى آشکار شود. معلولیت هاى ادراکی، ﺁسیب مغزى، بد کنشی جزئی مغز، نارساخوانی و زبان پریشی تحولی از علل این اختلال به شمار می روند. اما کودکانى که در اﺛر معلولیت هاى بینایی، شنیدارى و یا حرکتى، عقب ماندگی ذهنى، اختلال هاى هیجانى یا محرومیت هاى محیطى، فرهنگی و یا اقتصادى به نارسایی های یادگیری مبتلا هستند، در حوزۀ این تعریف قرار نمى گیرند (دولت فدرال امریکا، ۱۹۷۷ ، به نقل از گورمن، ۲۰۰۱ ، ترجمه باعزت و راحت، ۱۳۸۶).
دیدگاه ها