دانلود مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم ضعف املای دانش آموزم را بهبود بخشم؟
دانلود مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم ضعف املای دانش آموزم را بهبود بخشم؟
قسمتی از مقاله:
توصیف وضعیت موجود
مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ؛ در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد. طوری که بدون یادگیری درس فارسی , یادگیری دروس دیگر تقریباً غیر ممکن می باشد.
چندین بار بود که بنده (آموزگار پایه سوم) از وضعیت تحصیلی دانش آموز خود (شادیه) ابراز نگرانی می کردم و مدیر مدرسه را در جریان ضعف دانش آموزم (شادیه ) قرار می دادم و یادآور می شدم که درس املای شادیه در حد دانش آموزان پایه اول هم نیست و از عدم پیشرفت تحصیلی آن صحبت می کردم؛ بدین ترتیب مدیر مدرسه با اولیای دانش آموز ذکر شده , مشورتی را بعمل آورد و قرار شد آنان به فرزند خود کمک کنند و همگام با بنده درس ها را تکرار و تمرین کنند.
بعد از گذشت یک ماه , متاسفانه پیشرفتی حاصل نشد در جلسه شورای معلمان وضعیت دانش آموز ذکر شده مورد بحث قرار گرفت . پیشنهادهایی ارائه گردید و بنده را مستقیما مامور رسیدگی به این دانش آموز نمودند , من هم با بررسی نمرات سال گذشته آنان و مشاوره با والدین و معلم پایه دوم آنان مطالبی را جمع آوری نمودم.
دیدگاه ها