دانلود رایگان مقاله تجربه های جهانی درس پژوهی
مقاله رایگان تجربه های جهانی درس پژوهی
چکیده
ما در هر جامعه یک پیشرفت علمی داریم و یک سواد علمی – فناورانه .در جامعه ی ما درسال های اخیر به پیشرفت علمی بیشتر توجه می شودیعنی پژوهشگاه ها توسعه پیدا می کنند ، به امور پژوهشی توجه می شود. درصد بودجه پژوهشی کشور ها صد هاوبلکه هزاران برابرشده است ،و…این ها برای تولید علم خیلی خوب است، اما تجربه ی بشر نشان داده که”توسعه ی علمی” یک جامعه، صرفاً با “پیشرفت علمی” دانشمندان وتکنوکرات هایش حاصل نخواهد شد .
توسعه ی علمی دو بال دارد:یک بالش تولید علم است و بال دیگرش ترویج علم به شکل سواد علمی فناورانه بین احاد جامعه(.طهرانی،،۱۸۱۱ص ۶)
برای رسیدن به سوادعلمی فناورانه سه نوع مانع وجود دارد: -۱-عدم وجودمطالبه ی بیرونی از جانب بچه ها و والدین، -۲-محدودیت محیطی ، ۳- مقاومت واینرسی معلم… (. طهرانی،،۱۸۱۱ص ۹)
یافته های ملی مطالعات تیمز و پرلز نشان میدهد که جایگاه و عملکرد کشور جمهوری اسلامی ایران در تمام دورههای اجرای تیمز در ایران از میانگین عملکرد بینالمللی به طورمعناداری پایینتر بوده است. جالب اینجاست که نتیجه آزمون تیمز رابطه معنادارى با توسعه یافتگى و عملکرد هر کشور در این زمینه دارد(.کارگروه پژوهشی تیمز )
سابقه پیشرفت تحصیلی بالای دانش آموزان ژاپنی پژوهشگران را بر آن داشت تا رویکرد ژاپن به بهبود در کلاس درس را بررسی کنند…
دیدگاه ها