دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به حفظ جزء سی ام قرآن علاقه مند نمایم؟
اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به حفظ جزء سی ام قرآن علاقه مند نمایم؟
چکیده :
قال رسول ) االله صلی االله علیه و آله(: »حملَهُ القُرْآنِ هم المحفُوفونَ بِرَحمهِ االلهِ، الملَبِّسونَ نُور االلهِ، المعلّمونَ
کَلام االلهِ. منْ عاداهم فَقَد عادی االلهَ و منْ والاهم فَقَد والَی االلهَ.«: حافظان قرآن مشمول رحمت خدا، در برکنندگان نور و خدا آموزگاران کلام خدایند. کسی با که آنان دوستی نماید با خدا دوستی نموده و کسی با که آنان دشمنی کند را خدا دشمن داشته است.
برای پی بردن به فضیلت و اهمیت حفظ قرآن کافی است اندکی در احادیث رسیده از پیامبر )صلی االله علیه و آله و( ائمه اطهار )علیهم السلام( در اینباره و در نیز سیره عملی ایشان در تعامل با قرآن و اهل آن دقت کنیم به. طور کلی قرآن کریم در نگاه آن بزرگواران از جایگاهی رفیع و منزلتی ویژه برخوردار است و بالتبع مسائل مربوط به آن، از جمله »تلاوت و قرائت، تدبر و عمل به فرامین و آن آموختن و آموزاندن و «آن نیز»حفظ قرآن در و سینه داشتن ،«آن مورد سفارش ایشان قرار گرفته است ،. میتوانیم به برخی از برکات حفظ قرآن پی ببریم؛ از جمله »: قرار گرفتن در پناه رحمت الهی، محشور شدن با انبیاء و همراهی با آنان،برخورداری از بالاترین ثروت فرهنگی )قرآن ،( داشتن حق شفاعت در قیامت، ایمنی از عذاب آخرت، آبادانی و دل …«. البته چنانچه در متن شماری از احادیث تأکید شده، شرط این بهرهمندی آن است که حافظ قرآن در جهت عمل به احکام و فرامین آن حرکت کند و کلام وحی همواره نصب العین او باشد. بدیهی است که تنها بسنده کردن به خواندن ظاهری آیات، تمامی این برکات به را دنبال ندارد.علاوه بر موارد فوق، برکات و فوائد مهم دیگری در نیز حفظ قرآن هست از که مهمترین آنها »انس با قرآن« است. بر بنا آنچه که عنوان گردید اینجانب …. دبیر … آموزشگاه …. تصمیم گرفتم برای رسیدن به این ارزش والا دانش آموزانم به را حفظ جزء سی قرآن راغب نمایم.
در آموزش قرآن کریم، در هر مرحلهای، اعم از آموزش روخوانی و روانخوانی یا مفاهیم و مانند آن، باید سعی شود که علاقه دانشآموزان نسبت به درس و کلاس افزایش یابد و و شور شوقی برای این در کار ها به وجود .آید این اشتیاق با راههایی که معلم در کلاس پیش میگیرد و روشهایی به که اجرا درمیآورد، باید زیادتر شود تا و پایان درس و کلاس باقی بماند.برای این کار، علاوه بر و ها روش مهارتهایی در که کتابهای روشها، فنون و مهارتهای تدریس نوشته شده است، گاه تجربههای یک معلم هم میتواند برای معلمان و دبیران دیگر کارساز و مشکلگشا باشد در که ا حد مکانات و توان، در کلاس خود را ها آن اجرا کنند. اینجانب در اقدام پژوهی حاضر تصمیم بر این گرفته ام که دانش آموزان را به روخوانی و مباحث قرآنی علاقه مند سازم. امید است که پژوهش مذکور در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی مذهبی آموزش و پرورش بتواند ثمر بخش باشد…..
مقدمه
قرآن، پیام روشن الهی است که همه انسان به را ها راستی و رستگاری دعوت می کند از صدر اسلام تا کنون، آموزش این پیام جاودانه الهی، از مهم ترین اهداف تعلیم و تربیت در میان مسلمانان بوده است. در کشور ما نیز، به اقتضای جایگاه دین اسلام در فرهنگ مردم ایران و جایگاه ویژه قرآن در اعتقادات دینی، باید آموزش قرآن مورد توجه همگان باشد تا شرایط مساعد برای تحقق اهداف این آموزش فراهم آید از. اینرو، درس قرآن در میان درس های گوناگون دوره های تحصیلی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نگاهی اجمالی به دستاورد آموزش قرآن در کشور ما نشان می دهد که این دستاورد، با نه اهمیت و جایگاه ویژه قرآن در اسلام تناسب دارد با نه و میزان علاقه و اهمیتی که تمام آحاد مردم برای قرآن کریم قایل هستند.
از این به رو دنبال توصیه و ها تأکیدات مکررمقام معظم رهبری در اعتلای آموزش قرآن در آموزش و پرورش، تلاش های نسبتاً همه جانبه در ای فراهم آوردن زمینه های لازم برای اعتلا و تقویت آموزش قرآن آغاز . شد بدیهی است اهداف آموزش قرآن اولین و مهم ترین امری بود که باید مورد بازنگری و ملاحظه کارشناسانه قرار می گرفت بر تا اساس آن سایر اجزا و ارکان یک برنامه آموزشی مانند: اصول حاکم برآموزش….
فرمت فایل pdf
قیمت : ۳۰۰۰ تومن
نکات مهم قبل خرید :
۱- نحوه دریافت به صورت دانلودی هست و شما بعد از پرداخت اینترنتی بلافاصله (اتوماتیک) فایل را می توانید دریافت کنید.
۲- در صورت مشکل با پشتیبانی سایت در تماس باشید.
۳- اعتبار ما در گرو کیفیت خدمات ، تکریم مشتری و رضایت شما است.
دیدگاه ها