no-img
سایت همیار معلم

اقدام پژوهی چگونه توانستم با فناوري آموزشی تدریس فارسی را به صورت فعال ارائه دهم؟


سایت همیار معلم
اطلاعیه های سایت

ads ads ads ads ads ads ads ads

ادامه مطلب

DOC
دانلود مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم با بهره گیری از فناوری آموزشی ( فیلم و تصویر ) تدریس ادبیات فارسی را به صورت فعال ارائه دهم؟
doc
شهریور 16, 1397
316 کیلوبایت
2000 تومن
مقاله اقدام پژوهی
اقدام پژوهی چگونه توانستم با بهره گیري از فناوري آموزشی ( فیلم و تصویر ) تدریس ادبیات فارسی را به صورت فعال ارائه دهم؟
سال تحصیلی 97-96
۲,۰۰۰ تومان
۲,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم با بهره گیری از فناوری آموزشی ( فیلم و تصویر ) تدریس ادبیات فارسی را به صورت فعال ارائه دهم؟


مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم با بهره گیری از فناوری آموزشی ( فیلم و تصویر ) تدریس ادبیات فارسی را به صورت فعال ارائه دهم؟

 

 

 

چکیده :

اینجانب ###### دبیر ادبیات فارسی با ۲۱ سال سابقه ی تدریس در دبیرستان @@@ که یکی از دبیرستانهای مشهور دخترانه در شهرستان مشگین شهر است انجام وظیفه می کنم .  این دبیرستان که قدمت آن به سال ۱۳۳۷ شمسی مربوط میشود در مرکز شهر واقع گردیده .

در پاسخ به این سوا ل که چرا به فکر این پژو هش افتادم ، باید اعلام کنم که در جریان تدریس ادبیات فارسی و آشنایی با انواع مخ تلف ادبیات داستانی ، نمایشی ، غنایی ، پایداری ، عاشورایی ، حماسی و تعلیمی و غیره و در ارتباط با متنهای ادبیات با دانش آموزان دچار مشکل گردیدم . و متوجه شدم آنها علاقه ای به روخوانی متنهای ادبیات ندارند . و وضعیت درسی آنها در این درس بسیار ضعیف است . این موضوع فکر من را به عنوان دبیر بسیار مشغول کرده بود . و می بایستی راهی برای حل این مشکل پیدا می کردم .

برای پیدا کردن راه حل مناسب با خود دانش آموزان ، دبیران ادبیات و مدیر و معاون آموزشی مشورت کردم . راه های متفاوتی به نظرم رسید : !- نشان دادن تصاویر م ربوط به شخصیتهای داستانها ۲- معرفی فیلمهایی که در مورد بعضی از متنها ساخته شده بود -۳ معرفی کتابهای نویسندگانی که داستانهای آنها در کتاب درسی چاپ شده بود . -۴ نشان دادن فیلمهای مربوط به داستانها ی درس . وضعیت موجود را تعریف کردم. و در نتیجه به گرد آوری اطلاعات و شواهد پرداختم .

به کمک پرسشنامه از خود دانش آموزان واولیا ی آنها در مورد درس ادبیات و دبیر ادبیات نظر خواهی کردم که نتایج به پیوست ضمیمه شده است .

پرسشنامه ی ( ۸ ) سوالی محقق ساخته را در اختیار آنها گذاشتم و به گرد آوری نظرات آنها پرداختم . نیمرخ کلاس را با توجه به نمراتی که داده بودند رسم کردم .

۱ ) نمره گذاری شد. بر اساس نمرات تصمیم به انتخاب -۲-۳- نمرات در جهت منفی ( ۴ راه جدید به صورت موقت کردم .

هدف خود را از گردآوری اطلاعات و شواهد بیان کردم و بعد به تجزیه وتحلیل داده ها پرداختم .

پیشنهاد بچه ها را در مورد ادبیات داستانی و اهداف آن و مواردی که یادگیری داستان را آسان می کند و چگونگی استفاده از وسایل کمک آموزشی ، بهره گیری از روش فعال آموزش در ادبیات مخصوصا” قصه و داستان ومواردی از این قبیل …….. مورد مطالعه قرار

دادم .

از روش فعال فناوری آموزشی یعنی تدریس ادبیات داستانی کتاب به کمک تصویر و نشان دادن فیلم مربوط به درس پرداختم . فیلمهای بچه های آسمان ، کوزت ، گاو ، جنگ و جبهه ، شهید آوینی ، شهر مدینه ، فیلم مربوط به عاشورا ، و فیلم دو خیاط و پادشاه احمق …. و بسیاری دیگر که در این مجال نمیگنجد را برای دانش آموزان نشان دادم .

و مورد استقبال دانش آموزان واقع شد . تغییر حاصل شده را دوباره به وسیله ی پرسشنامه ارزیابی کردم . علت انتخاب پرسشنامه آشنایی همه با آن بود و داده های به دست آمده آسان مورد تفسیر قرار می گرفت .

دوباره نیمرخ کلاس را براساس نمراتی که به سوالات پرسشنامه داده بودند رسم کردم .

۴ ) براساس آن به -۳-۲- این بار نمرات در جهت مثبت نمره گذاری شده بود یعنی از( ۱ ارزشیابی و تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن پرداختم . برای تعیین اعتبار از همکاران ادبیات و دیگر رشته ها و از مدیر دبیرستان و معاونین دبیرستان ، از سر گروه آموزشی ادبیات ، و از معاون آموزشی اداره ی آموزش و پرورش کمک گرفتم که به صورت مستند به پیوست ضمیمه گردیده است . به این ترتیب این پژوهش در کار تدریس اینجانب تاثیری به سزا داشت وپیشرفت تحصیلی و نمرات بچه ها و رضایت اولیای دانش آموزان و اولیای دبیرستان موید این مساله میباشد .

نظرات دانش آموزان ، دبیران و صاحبنظران را در خصوص طرح جدید بکار گرفته شده جویا شدم که همگی نشان دهنده ی موفقیت این طرح بود و من توانستم آموزش انواع

مختلف ادبیات داستانی ، حماسی ، غنایی ، تعلیمی ، پایداری ، عاشورایی ، بزمی و عاشقانه را با تصویر ارائه کنم.

به پیشنهاد بچه ها ، اولیا ، مدیر و دبیران توجه نمودم و در آخر به ذکر منابعی که در گردآوری این گزارش از آنها استفاده کرده بودم پرداختم ….

 

 

دانلود مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم با بهره گیری از فناوری آموزشی ( فیلم و تصویر ) تدریس ادبیات فارسی را به صورت فعال ارائه دهم؟

دانلود مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم با بهره گیری از فناوری آموزشی ( فیلم و تصویر ) تدریس ادبیات فارسی را به صورت فعال ارائه دهم؟

 

فرمت فایل word

قیمت :    ۲۰۰۰ تومن

نکات مهم قبل خرید :

۱- نحوه دریافت به صورت دانلودی هست و شما بعد از پرداخت اینترنتی بلافاصله (اتوماتیک) فایل را می توانید دریافت کنید.
۲- در صورت مشکل با پشتیبانی سایت در تماس باشید.
۳- اعتبار ما در گرو کیفیت خدمات ، تکریم مشتری و رضایت شما است.

۴- فایل دانلودی بصورت ورد و قابل ویرایش و آماده چاپ می باشد

 



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads ads ads ads ads ads ads ads

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.