no-img
سایت همیار معلم

دانلود درس پژوهی تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی - سایت همیار معلم


سایت همیار معلم
اطلاعیه های سایت

ads ads ads ads ads ads ads ads

ادامه مطلب

DOC
دانلود درس پژوهی تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی
doc
شهریور 11, 1397
304 کیلوبایت
5000 تومن
درس پژوهی
درس پژوهی تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی
سال تحصیلی 97-96
۶,۰۰۰ تومان

دانلود درس پژوهی تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی


 درس پژوهی تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی

 

 

چکیده

تحقیقی که تحت عنوان تحلیل محتوای کتاب علوم اجتماعی پایه چهارم دبستان با استفاده از روش ویلیام رومی  انجام شده در سه مقوله ی متن،تصاویر و اشکال و سوالات وپرسش ها مورد ارزیابی و تفسیر با ملاک های ویلیا رومی انجام گرفته است.جامعه اماری تحقیق در حوزه ی متن ۱۰ متن بصورت تصادفی و در حوزه ی تصاویر و اشکال ۱۰ شکل بصورت تصادفی و در حیطه ی سوالات ۱۰ سوال بصورت تصادفی انتخاب و تفسیر شده است.

روش تحقیق، از نوع تحلیلی بوده و برای بررسی داده ها و اطلاعات از ارزشهای مناسب آمار توصیفی مانند: فراوانی،رسم جداول و محاسبه ضریب درگیری دانش آموزان با متن تصاویر و پرسشها استفاده شده است

 نتایج کلی بدست امده برای ضریب درگیر متن ۲۵/۰ بوده که در حقیقت نیاز پژوهشی دانش آموز را براورده نمیسازد و در واقع به هیچ وجه متن کتاب دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش دعوت نمی کند  و به شیوه غیر فعال ارائه شده است که به نحوی از فراگیر میخواهید مطالب را تنها به گونه ای حفظ کند. وجود طرح مطالبی درباره پرورش مهارتها، وجود سؤالات و فعالیتهایی که دانش‌آموزان را در موقعیتهای مبهم و خلاقیت برانگیز قرار دهد در متن دیده نمیشود.

برخلاف ضریب درگیری پایینی و غیر فعالی که از بررسی متتن کتاب بدست امد خوش بختانه تصویر گردانی و طراحی اشکال کتاب با ضریب درگیری ۱ بخوبی توانسته این کتاب را فعال و پژوهشی طرح ریزی کند طبق تحلیل نتایج بدست آمده این کتاب از نظر تصویر واشکال مطابق نیازهای دانش اموزان طراحی شده تا علاوه بر فراگیری زمینه ی دانش اولیه آنها را در جهت تفکر خلاقانه و اندیشه ی باز هدایت سازد.

و در آخر ضریب درگیری با سوالات و پرسش های مطرح شده برای این کتاب ۶۶/۰ بدست آمده که با توجه به ملاک های تعیین شده ویلیام رومی از استادارد لازم برخوردار است و تمامی نیازهای فراگیر را به پرسش های پژوهشی و خلاقانه تامین میکند.که می توان عنوان داشت مهم ترین قسمت هر محتوای آموزشی سوالات و پرسش هایی است که محتوا برای تقویت اندیشه و فکر از فرا گیر می خواهد تا علاوه بر جست و جوی و قیاس مسئله توسط فراگیر با جهان خارج، خود برای آن راه کار های نوینی و ابتکاری را ارائه دهد.

وجود سؤالات یا فعالیتهای فعال مستلزم به کارگیری مراحل کاوشگری، پژوهش و حل مسأله، تفکر نقاد، تفکر واگرا و پردازش اطلاعات باشد را لازم میداند.

کلید واژهها: تحلیل محتوا، دوره ابتدایی،کتاب علوم اجتماعی، ویلیام رومی.

 

 

دانلود درس پژوهی تحلیل کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی

دانلود درس پژوهی تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی

 

فرمت فایل word

قیمت :    ۶۰۰۰تومن

نکات مهم قبل خرید :

۱- نحوه دریافت به صورت دانلودی هست و شما بعد از پرداخت اینترنتی بلافاصله (اتوماتیک) فایل را می توانید دریافت کنید.
۲- در صورت مشکل با پشتیبانی سایت در تماس باشید.
۳- اعتبار ما در گرو کیفیت خدمات ، تکریم مشتری و رضایت شما است.

۴- فایل دانلودی بصورت ورد و قابل ویرایش و آماده چاپ می باشد

 

درس پژوهی



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads ads ads ads ads ads ads ads

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.